Autoväravad
Autoväravad liigitatakse suures joones kaheks- liugväravad ja tiibväravad.
Autoväravad liigitatakse suures joones kaheks- liugväravad ja tiibväravad.
Tiibvärav
Eestis on traditsiooniliselt kasutatud autoväravaks tiibväravat. Tiibväravad koosnevad kahest eraldiseisvast väravatiivast, mida saab vajadusel avada nii sisse- kui ka väljapoole. Tiibväravad on võrreldes liugväravatega soodsama hinnaga ja lihtsa ning töökindla konstruktsiooniga. Tiibväravate miinuseks võrreldes lükandväravatega loetakse tema suurt ruumivajadust värava avanemisel. Tiibväravate hind on võrreldes liugväravate hinnaga poole väiksem
Väravad on tänu oma lihtsale konstruktsioonile ja soodsale hinnale enimkasutatud väravatüüp.
Lumerohkel talvel peab arvestama, et väravaautomaatika ei ole mõeldud väravatiibade abil lumelükkamiseks. Õhukese ja kuiva lumega suudab automaatika väravad avada, kuid rohke ja märja lume korral tuleb tiibväravate tööraadius lumest puhastada.
Tiibväravate konstruktsioon:
Väravaraamide konstruktsiooni keevitamisel kasutame enamasti nelikanttoru 60x40x2mm, väravapostid toodame vastavalt väravaavale nelikantorust 80x800mm, 100x100x3mm või 120x120x3mm. Autovärava raam ja postid kuumtsingitakse peale keevitustöid. Peale kuumtsinkimist kaetakse väravad vastavalt kliendi soovile pulbervärviga. Autoväravad varustame standardina reguleeritavate hingede,automaatika lati, tuuleriividega ja tabaaasadega.
Tiibväravate mugavaks avamiseks müüme ja paigaldame Saksa väravaautomaatikat Sommer.
Liugväravad
Liugväravad võidavad järjest suuremat populaarsust. Tänu oma sirgjoonelise liikumisele võtab lükandvärav vähe ruumi ja ei nõua talvel suurt lumelükkamist. Värava konstruktsioon on võrreldes tiibväravaga oluliselt massiivsem ja tugevam, taludes oluliselt paremini tuulekoormust. Eramajade sissesõiduks projekteeritakse tavaliselt väravaava laiusega 4 meetrit, see tähendab et värava avanemisuunal peab vaba ruumi olema 6 meetrit
Liugvärava suurim eelis on tugev konstruktsioon ja eeskujulik vastupidavus suurele tuulekoormusele
Liugvärava konstruktsioon:
Liugvärava põhiraami valmistatame tavaliselt nelikanttorust mõõtmetega 60x40mm, suuremate lükandväravate puhul ka 60x60mm profiilist. Põhiraami külge keevitatakse juhtsiin. Juhtsiin omakorda hakkab liikuma rullikutel, mis on paigaldatud liugvärava vundamendile. Liugvärava raam saab peale keevitustöid kaitsva kuumtsingi kihi, kuumtsinkimine tagab aastateks kõrge roostekindluse. Soovi korral autovärava raamid pulbervärvitakse just Teile sobivasse värvitooni.
Liugvärava konstruktsioon võimaldab väravat avada ka ilma automaatikata aga tunduvalt mugavam on lasta igapäevaselt teha see töö ära väravaautomaatikal. Müüme ja paigaldame Saksamaal toodetud väravaautomaatikat Sommer.
Vaata lisaks: